Who We Are

Wednesday, March 30, 2011

Tragedi di Jusco Perda















**mlm sblm hubby ke KCH..blanja anak2 makan**

Last weken punya cerita ni baru nak update. Last saturday plan ngan my best friend masa di uitm dulu. Janji nak jumpak di Jusco Perda. Mak ai..aku ni yg xpernah p pun menggedik nak tour jusco tu.. maklumla husband xdak..hikhik..so bertolak la aku dari rumah jam 1045pagi..konon2 dah penuh ilmu jalan raya di dada setelah bertanya via fb chat kat Bhay.. sekali turun dari Penang bridge salah exit daaa..waaa..nasib la kawan aku tu dah expert jalan kat seberang tu..xpe..xpe..u turn balik..pastu sambil drive sambil call..*please dont do this while driving* pastu bhay duk call bitau amik jalan tu jalan ni..aku xleh recall dah apa dia ckp tadi..dekat2 cabang jalan antara fly over n ada satu exit tu, terkial2 aku kol bhay tanya nak mik yg mana 1..dah hampir sgt2 baru dia jawab call bitau jgn nek flyover..terus aku ke kiri..mak aihhh..idak mau aku da langgor divider tu..eee...maap le driver blakang2 aku tu..gila aku drive hari tu sbb xtau jalan..gila2..aku xcrita kat cik fairud..kang kena marah dan xharap plak aku drive..ye la aku xpenah p tempat tu..gabra gak la..

then dalam jam 12 tgari aku sampai ke Jusco..masuk Dino Park kat situ, ok gak la ada tempat dini adham n anak2 sedara bhay nak main..kami ber chit chat la..lama sgt xjumpak..last jumpak masa wedding abang jan..tu pn xsempat nak begebang lama2.. so kali ni bhay blanja kami makan..yahooo..makan jgn xmakan..sekoq ayam kami bedal..fuhhh..sedap gak no ayam di Rasamas..len kali leh ajak cik abang p sana.. pas makan, kana2 p main2 lagi..kami pn sambil ngabihkan duit dorg main menan2 yg semua nak kena sumbat duit tu sambil2 la kami nyembang..mcm2 la topik ada..dari crita hepi, sadis, lawak semua ada..















**muka hepi ja dpt main puaih2**















**kakak hepi sbb dpt tumpang org punya token naik kuda**















**salah 1 pic tgok dinosour yg depa mula2 ingt real punye...takottt**















**aam yg dah berani**

dah penat main..sampai la ptg ajak la balik bla tgok bdk2 ni exhausted sgt2 dah.. jeng jeng..part ni paling aku ingat skali..aku ni kan cepat lupa lani..ishh kena *cari solution ni* aku lupa kat mana aku park kreta..waaaa...bhay dah balik..aku terkial2 3 branak jalan kat parking lot kat basement tu carik kreta...eeee...bepeluh2 cek..ada la dekat 30min..rasa cam ibu ayam bersama dua anak ayam berjalan mencarik reban yg hilang..camana la rupa aku time tu agaknya..muka gelisah, takot, kesian kat anak2..yg aku ingt numbernya 8-9..tp sana ada 8-9 kaler hijau, kuning, mcm2 kaler ada..mana 1..dah la besaq..dlm hati ni mula la nyesal awat la aku ni xamik gambaq tiang kat kreta tu..uwaaa..len kali kena buat camtu la..penyakit pelupa aku makin menjadi2 lani..pastu jadi kalot apa pn xleh piki dah..last2 da dekat 30minit baru la jumpak..rupanya kreta aku betoi2 seblah entrance pink tu...waaa..kat situ la aku kuar td..gila tawaf buat 1 pusingan..sian anak2 aku..masuk ja kreta teruih dua2 zzzzZZ.. im so sorry darlings..dini said "ok ibu" lega aku..nasib la depa xnangis masa tu even depa mmg dah lenguh sgt2 dah kaki..dan nasib baik gak aku p hari sabtu..so ahad tu time to heal kaki2 kami..hahaaha..

peringatan kat diri aku..pasni kalo park di tempat baru, aku akan amik pic 1 or 2 utk aku refer bla nak balik.. amat2 menakotkan..dah la sunyi bawah tu..semua ni jadikan sempadan utk aku xkuar sdri lagi..*boleh ke*

2 bebelan:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ang mcm aku...aku selalu fail bab nak ingat tempat parking if g mall yg besaq la...dulu aku kena kat queensbay mall...mcm nak nangess carik keta x jmpa...asal salah exit masa kuar...sebab tue laki aku x harap sgt if aku gi sesorang hikhikhik

Aisha mimi said...

ha..ni la sbb xdgaq ckp laki..laki aku xbagi p, dia kata jauh n xpenah p sbb da byk tragedi aku ni kalo bab2 tempat baru..ekeke..degil bin degul..

Post a Comment

Sila lah ngomel..