Who We Are

Thursday, May 19, 2011

Kenangan 1 masa dahulu

Lepas mengandungkan si kakak 2 bulan, aku resign di TM (Telekom Malaysia) di KL..xkisahlah sbb masa tu status aku contract staff lg dan aku sgt2 alah masa tu, nak becakap ngn sapa2 pn aku jd malas..nak p keja pn makan xlalu, lembek ja rasa..so aku decide 1 April 2006 aku last day di TM even kwn2 xbg sbb bln Mei akan dpt bonus mayb dlm 1.3bulan..arghh..aku dah xkisah pasai2 ni..yg penting aku dpt balik ke Penang stay dgn hubby tercinta..masa tu dah 5bln kami kawen, 2 bln pregnancy..balik je stay penang rasanya betapa heavennya duk di rumah, xpayah aku pk nak masuk keja la apa la..masa ni la aku blajaq memasak..ahakkk..tu la gatai kawen, masak pn xreti..tp boring tahap gaban sbb husband aku ni keja syif, aku duk la melangut sorg2 bermovie, crita tv marathon..apa crita yg aku xfollow..yg best semua aku layannn...

Nov 2006 Dini pn lahir..masa tu betapa bz nya aku di rumah layan anak yg sorg tu..bestnya bila aku mula sibuk dgn anak..lepas dini 6bln, mula la aku duk carik2 keja..masa tu internet pn xdak lagi kat rumah, komputer, lappy jauh skali..usung la kami 3 branak ke cyber cafe nak carik keja online..**sadis sungguh masa tu** nasib la husband aku bg aku nak carik keja ni..sbb aku jenih xleh duk kat rumah, nak je berjalan, berkawan..kalo la dlu ada tenet, aku rasa xkeja pn xpa..ahahaha..janji ada tenet, laptop, fb..wakakaka..

Selama aku dk carik keja, just carik kat jobstreet, jobsDB..then aku boring2 aku sms kawan aku si Bhay ni, dia ckp ce try anto resume kat agency careerwise cam dia buat..jup je dorg arrange n panggei interview..then aku pn pegi lagi ke CC utk forward resume aku yg xseberapa ke email careerwise..semggu lepas tu, masa aku di kampung, dapat call dari careerwise utk interview secara santai thru phone...then dorg ckp, nanti kalo ada dpt arrange interview memana dorg akan call lg..aku pn xda la berharap sgt..setaun 2bln xkeja rasanya dah lupa camna nak berkomunikasi secara formal dah..selang dua 3 hari, careerwise call lg dan bitau ada interview utk aku post contract sahaja utk 3bln di WorldFish Center (WFC)..dah la ckp omputih..xdpt aku nak catch up apa nama company tu..GoldFish Center ke bila Bhay tnya aku nama company..wakakaka..but she said she already email me the map and updated resume utk aku refer.. then pegi cc skali lagi print all docs dan aku pn buat research sket2 pasai WFC ni thru website dorg la kan..oo..ini research center rupanya..mampos aku..agak ketaq la jugak bila pk kan hal ni..

Miss Jamie dari agency tu call bitau aku interview hari Rabu, so aku dah get ready then husband dan anak tercinta yg baby lg tu pegi la skali temankan aku..on the way ke WFC Miss Jamie tu call lagi bitau yg interview cancel sbb manager nya cuti..goshh..xpe..ada kelegaan disitu setelah hati ni serasa sgt2 nervous..Miss Jamie tu ckp, tomorrow aku punya interview..so esok pn esok la..dh siap ni, kami pn cargas ke Kuala Ketil, tgok2kan rumah hubby yg penyewanya lari tgah mlm xbyq ntah brapa bln dah sewa then ke kampong sedaranya..

Esok nya, aku pn ke WFC, kali ni kejutan kat aku pulak bila receptionist tu ckp, hari ni xdak interview, suppose aku kena datang semlm but kenapa xmai..omg..aku pn explain la bla2..dlm hati ishh org mlayu pn nak ckp english ke..nyampah plak (k.nor si receptionist yg jd geng aku pastu)..then dorg pn bawak la aku jumpak dgn manager yg akan aku berkerja nanti..dia ckp nama apa ntah..evet? ishh aku ni cam pekak sket masa tu..masa interview, aku ni jawab je la apa yg dia tnya aku dgn bersungguh2nya..mesti dia pn nampak cam aku sgt2 desperate nak kan keja tu yg cuma nak ambik budak2 cuti sem ke utk buat data entry utk depa punya new system..hantam ja la miss erkk evet..aku hentam ckp yg aku ni just nak ada experience keja admin..lepas interview, husband aku tnya..camna?? aku jawab..xdak harapan la..depa ckp omputih lancaqqq ja..aku tegagap2..ahaha..pastu aku kata lagi, cam takot ja tgok environment kat sana..selai daun pn xjumpak ataih jalan..mest depa nak mik staff pn yg perfect bukan cam aku miss kelam kabut..hahaha..

sabtu tu, dapat call dari careerwise..Miss Jamie tu tnya aku cmna interview aku..so aku pn dgn xdak moodnya ckp la rasa2 xdak harapan..no hope.. tetiba dia ckp, yg aku success dlm tview tu dan tnya boleh start keja bila..trus aku jwb as soon as possible..so Monday aku da boleh pegi..what a surprise..mola la aku kelam kabut..baby aku nak letak mana, aku nak p keja naik apa??? lesen kreta, moto pn xdak lg..dini baru 7bln masa tu..dalam masa 1 hr mana smpat nak cari babysitter..trus call hubby n bitau good news ni..

To be continue.....














inila pic yg aku sempat ambik dari department aku..cantekk sgt environment di sana..buat aku rindu ja dgn ikan2 dlm pool tu..anak aku pn kalo datang jemput aku, mest 1st place kat pool ni..

2 bebelan:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

ada beza jadik housewife ngan keja nie...but if ang keja x dak maid lagik penat blk kena pikiq anak,laki,masak etc...mmg x dah rest la...aku dah jadik buhsan dok umah since anak dah kolah nie...tue ada jer yg x kena tapy kena bersyukur ngan apa yg kiter ada...:))

Aisha mimi said...

ooo yeahh..mmg penat..tp jd fully housewife pn aku suka, keja pn aku suka..weken aku jd housewife, weekdays aku part time ja..keja umah xpenahnya abis..syukran jazilan dpt hubby yg sama2 buat keja rmah..sorg masak, sorg lipat kain..camtu la slalu..dia xdak, aku pn xmsk le..wakaka..

Post a Comment

Sila lah ngomel..